COVID-19 MAATREGELEN

COVID-19 MAATREGELEN

ORES zet activiteiten voort

Het personeel van ORES beseft hoe essentieel toegang tot energie is. Al onze diensten doen hun uiterste best om u kwaliteitsvol werk te garanderen en tegelijk de nieuwe regeringsmaatregelen te respecteren. U vindt hieronder alle informatie die u nodig hebt. Mogen wij u bijgevolg vragen om onze klantendienst niet te overstelpen met oproepen in verband met COVID-19-maatregelen?

Om verspreiding van het COVID-19-virus te beperken, vragen wij u om de maatregelen inzake afstand en hygiëne te volgen die gelden bij al onze werkzaamheden:

  • Tijdens de volledige duur van de werkzaamheden van ORES dient de klant een masker te dragen.
  • De klant dient onze medewerkers volledig vrije toegang te verlenen, zodat zij bijvoorbeeld geen deurklinken hoeven aan te raken.
  • Wanneer een ORES-medewerker in een kamer aan het werk is, mag de klant niet in dezelfde kamer blijven.
  • De klant dient in elk geval aan onze medewerkers te melden als er personen aanwezig zijn die mogelijk besmet zijn met COVID-19 of als iemand in quarantaine is. Onze medewerkers zullen dan hun persoonlijke beschermingsmiddelen gebruiken vóór ze de werkzaamheden uitvoeren.

Nooddiensten

Al onze nooddiensten blijven 24 uren op 24, 7 dagen op 7 paraat staan om tussen te komen in geval van een gaslek of een stroomonderbreking. Onze ploegen staan klaar om met verdubbelde voorzichtigheid, maar ook met de voor hen kenmerkende koelbloedigheid en verantwoordelijkheidszin op te treden.

Budgetmeters 

U kunt uw energieverbruik blijven voorafbetalen in een van onze oplaadpunten in uw buurt. U kunt controleren of dit oplaadpunt open is door rechtstreeks te bellen met de winkel of met het betrokken OCMW.

Als u problemen ondervindt bij het opladen van uw meter kunt u contact met ons opnemen op het nummer 078/15.78.01

KLIK HIER OM DE LIJST VAN OPLAADPUNTEN TE RAADPLEGEN

Onthaalbureaus van ORES

Onze onthaalbureaus zullen enkel toegankelijk zijn voor het opladen van de budgetmeters. Als u naar onze onthaalbureaus moet komen, beperken wij zoveel mogelijk alle fysieke contacten op de volgende manier:

  • De klanten wachten buiten en komen één per één binnen in onze gebouwen om hun kaart op te laden. De deur van onze gebouwen blijft open.
  • Twee personen moeten minstens anderhalve meter afstand van elkaar houden.
  • De klanten en onze medewerkers leven de opgelegde hygiënemaatregelen na.
  • U bent verplicht om een masker te dragen.

Alle informatie over de openingstijden van onze onthaalbureaus vindt u terug via de volgende link https://www.ores.be/contacteer-ons.

Meteropname

Door de regeringsmaatregelen om besmettingen met COVID-19 te bestrijden zal onze technicus niet zelf uw meterstanden komen opnemen. Hij zal u op de hoogte brengen van de datum van zijn bezoek met een bericht dat hij in uw brievenbus stopt. U dient dit document te gebruiken om uw meterstanden op in te vullen en het vervolgens aan te brengen op een plek die goed zichtbaar is voor onze technicus.

Werken

ORES zet de werken die bij klanten gepland zijn normaal voort. Rekening houdend met de bijzondere omstandigheden in verband met de COVID-19-gezondheidscrisis stellen wij alles in het werk om zo snel mogelijk op uw verzoek in te gaan. Maar wij kunnen niet garanderen dat onze interventie binnen de gebruikelijke termijn zal plaatsvinden. Wij danken u alvast voor uw begrip.

Wij danken u voor uw begrip voor deze uitzonderlijke maatregelen.

Onze gedachten gaan in eerste instantie uit naar u en uw dierbaren, maar ook naar alle personen die onafgebroken deze epidemie bestrijden.

Het gehele personeel van ORES