FAQ Verbruik

Verbruik

  • Wanneer, hoe en waarom een verbruikshistoriek aanvragen ?

    U hebt het recht om, één keer per jaar, een verbuikshistoriek over de laatste drie jaar op te vragen. Deze aanvraag kan via uw klantenzone gebeuren.

    Waarom ? 

    Een verbruikshistoriek laat toe een duidelijk overzicht van uw verbruik te geven.

    Wanneer ?

    We raden aan een verbruikshistoriek aan te vragen onmiddellijk na uw laatste meteropname. Hierdoor zal u uw verbruik over drie jaar kunnen vergelijken of beschikken over een vergelijkingspunt met het verbruik van de vorige bewoners in de loop van de laatste twee jaar.

    U kunt eveneens vragen deze historiek op een ander ogenblik op te stellen, wanneer u overweegt om zonnepanelen te installeren en u een idee wil hebben over de impact hiervan op het verbruik van uw gezin.

  • Waaruit bestaat uw elektriciteits-/aardgasfactuur?

    Gelieve deze pagina te raadplegen.

  • Uw meter lijkt te snel te lopen… Hoe controleert u of alles correct werkt ?

    Er bestaan eenvoudige manieren om te controleren welke toestellen het meest energie verbruiken in uw woning. U kunt bijvoorbeeld werken met verschillende onderbrekers op het verdeelbord van uw woning. U controleert elk circuit en de invloed van de verschillende toestellen op uw verbruik. U kunt ook alle zekeringen van het verdeelbord uitschakelen: wanneer uw teller stopt met draaien, betekent dit dat al wat u verbruikt, wel degelijk in uw woning verbruikt wordt.

    Indien u blijft twijfelen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantendienst op 078/15.78.01. Let erop eerst te controleren of het probleem niet veroorzaakt wordt door uw binneninstallatie. Wanneer onze technicus zich dient te verplaatsen en het probleem niets te maken heeft met de meter of het netwerk, dan kunnen u aanzienlijke verplaatsingskosten aangerekend worden.