ONDERHOUD IT-SYSTEMEN

ONDERHOUD IT-SYSTEMEN


Wegens onderhoudswerken zullen verscheidene diensten die wij online of telefonisch verlenen niet beschikbaar zijn tijdens deze periodes:

  

Van 19 tot 23 november

De diensten in verband met het opnemen van meterstanden zijn ontoegankelijk. Daardoor is het onmogelijk om:

  • uw verbruiksgegevens in te voeren via de indexphone;
  • meterstanden ter informatie mee te delen;
  • toegang te krijgen tot de historiek van uw meterstanden.

Wat doe ik als de toegangscode voor het invoeren van mijn meterstanden na 24 november niet meer geldig is? Ga dan naar onze webpagina om uw meterstanden in te voeren.

Van 1 november tot en met 23 november is het niet mogelijk om een afspraak te maken voor het opnemen van uw meterstanden.

Van 26 tot 29 november

Alleen de diensten voor het verhelpen van storingen zijn beschikbaar.

De diensten voor meteropname van het vorige weekend blijven ontoegankelijk. Wat doe ik als mijn toegangscode voor het invoeren van mijn meterstanden op 29 november niet meer geldig is? Ga dan naar onze webpagina om uw meterstanden in te voeren.


Informatie voor prosumerklanten

Als u een prosumer bent en uw meterstanden worden opgenomen in augustus, september of oktober, dan zal de compensatiepremie voor het prosumertarief uitzonderlijk later dan 30 dagen na de maand van meteropname worden gestort.

Les clients relevés en novembre qui auraient dû être payés fin décembre ne le seront que fin janvier.

Les clients relevés en décembre qui auraient dû être payés fin janvier ne le seront que courant du mois de février.


Waarom vindt dit onderhoud van de IT-systemen plaats?

Van begin november tot eind december neemt de hele Belgische energiesector (distributienetbeheerders zoals ORES, maar ook de energieleveranciers) een nieuw databeheersysteem in gebruik dat ATRIAS heet. Daardoor zijn sommige diensten in bepaalde periodes niet beschikbaar.

WAAROM WORDT DIT NIEUWE DATABEHEERSYSTEEM INGEVOERD?

Dit nieuwe systeem maakt het mogelijk om informatie in verband met energie sneller tussen alle partijen te delen. De dienstverlening aan klanten zal hierdoor nog verbeteren en in de nabije toekomst kunnen nieuwe manieren ontwikkeld worden om de energietransitie te ondersteunen.

BEKIJK DE VAAK GESTELDE VRAGEN IN VERBAND MET ATRIAS