Sociale leverancier

Beschermde klant

Ontdek alle informatie hier.

Door een beslissing van de federale regering eindigt het recht op het sociaal tarief op 1 juli 2023 voor RVT-klanten (rechthebbenden verhoogde tegemoetkoming).

Controleer in dit document of u in aanmerking komt voor een andere bescherming.

Voldoet u aan de voorwaarden om een beschermde klant te zijn?

  • Ja: bezorg ons uw attest (met behulp van in dit document) met de post naar BP 10014 Gosselies of via e-mail naar clients@ores.be. ORES blijft dan uw energieleverancier tegen het sociaal tarief.
  • Nee: neem snel contact op met een commerciële leverancier om een contract af te sluiten. Vanaf 1 juli kan ORES niet langer uw energieleverancier zijn. Raadpleeg de lijst van commerciële leveranciers via deze link en vergelijk de energiecontracten op de website van de CWaPE.

Als u ons op 1 juli geen attest hebt gestuurd (met behulp van dit document) of geen commerciële leverancier hebt gekozen, dan betaalt u vanaf die datum uw energie tegen het maximumtarief (een hoger tarief dan bij een commerciële leverancier). U betaalt dus meer voor uw energie.

Bovendien brengen wij dan uw OCMW op de hoogte en zijn wij verplicht om dit te melden aan de Lokale Energiecommissie, die kan beslissen om uw dossier in te dienen bij een vrederechter.

Conjunctureel beschermde afnemer

De bescherming van één jaar begint op het ogenblik dat de klant zijn aanvraag indient bij ORES.

Ja. U dient een contract af te sluiten met een commerciële leverancier en op die manier uw statuut vroegtijdig beëindigen.

ORES zal u dan informeren over het verlies van uw statuut als beschermde klant en alle bijbehorende voordelen (sociaal tarief, plaatselijke commissie voor energie, …) en u vragen dit te bevestigen vóór uw dossier aan de commerciële leverancier wordt overgedragen.

Ontdek alle informatie hier.

Door een beslissing van de federale regering eindigt het recht op het sociaal tarief op 1 juli 2023 voor RVT-klanten (rechthebbenden verhoogde tegemoetkoming).

Controleer in dit document of u in aanmerking komt voor een andere bescherming.

Voldoet u aan de voorwaarden om een beschermde klant te zijn?

  • Ja: bezorg ons uw attest (met behulp van in dit document) met de post naar BP 10014 Gosselies of via e-mail naar clients@ores.be. ORES blijft dan uw energieleverancier tegen het sociaal tarief.
  • Nee: neem snel contact op met een commerciële leverancier om een contract af te sluiten. Vanaf 1 juli kan ORES niet langer uw energieleverancier zijn. Raadpleeg de lijst van commerciële leveranciers via deze link en vergelijk de energiecontracten op de website van de CWaPE.

Als u ons op 1 juli geen attest hebt gestuurd (met behulp van dit document) of geen commerciële leverancier hebt gekozen, dan betaalt u vanaf die datum uw energie tegen het maximumtarief (een hoger tarief dan bij een commerciële leverancier). U betaalt dus meer voor uw energie.

Bovendien brengen wij dan uw OCMW op de hoogte en zijn wij verplicht om dit te melden aan de Lokale Energiecommissie, die kan beslissen om uw dossier in te dienen bij een vrederechter.