Facturen

Energiefactuur

Uw energieleverancier stuurt u elke maand een elektriciteitsfactuur. Dat is de maandelijkse factuur. Deze wordt gebaseerd op een schatting van uw verbruik.

Op het einde van het jaar krijgt u een afrekening. Deze is gebaseerd op uw werkelijk elektriciteitsverbruik (gekend dankzij uw meterstand). Deze omvat de 12de maandfactuur en een ander bedrag dat bijgeteld of afgetrokken dient te worden naargelang uw verbruik.

U vindt alle informatie hier.

Indien uw factuur ouder dan 30 dagen is, kunt u ons contacteren via ons contactformulier.

Indien uw factuur minder dan 30 dagen oud is, raden wij u aan om nog enkele dagen geduld te hebben. U zou uw betaling binnenkort moeten ontvangen.

Bij grote verschillen tussen de meterstanden op uw factuur en deze die u heeft afgelezen op uw meter, neemt u contact op met ORES via het nummer 078/15.78.01 (van maandag tot vrijdag van 8u00 tot 20u00 en zaterdag van 9u00 tot 13u00 / met uitzondering van de feestdagen). U kunt zo de informatie controleren en deze indien nodig rechtzetten. Deze nieuwe informatie wordt vervolgens verzonden naar uw energieleverancier om een nieuwe factuur op te stellen.

Het is uw energieleverancier die uw tussentijdse factuur of regularisatiefactuur opstelt. Deze kan u dus informatie geven over de inhoud ervan. Wanneer u na controle vaststelt dat er een fout op uw factuur staat, kunt u deze op verschillende manier betwisten:

 

  1. via contact met uw energieleverancier
  2. via het standaard klachtenformulier, dat door de energieleverancier op zijn website ter beschikking gesteld wordt
  3. via een aangetekende brief naar uw energieleverancier

In elk geval niet vergeten het deel van de factuur dat u betwist te vermelden en de redenen waarom. De leverancier heeft dan een periode van 10 werkdagen om u te laten weten of de klacht gerechtvaardigd is of niet en of de klacht diepgaander onderzocht dient te worden.

Ontdek alle informatie over de geschillen en klachten hier.

Mijn offerte voor werken

U vindt alle informatie hier.

Uw energieleverancier stuurt u elke maand een elektriciteitsfactuur. Dat is de maandelijkse factuur. Deze wordt gebaseerd op een schatting van uw verbruik.

Op het einde van het jaar krijgt u een afrekening. Deze is gebaseerd op uw werkelijk elektriciteitsverbruik (gekend dankzij uw meterstand). Deze omvat de 12de maandfactuur en een ander bedrag dat bijgeteld of afgetrokken dient te worden naargelang uw verbruik.

U vindt alle informatie hier.

Indien uw factuur ouder dan 30 dagen is, kunt u ons contacteren via ons contactformulier.

Indien uw factuur minder dan 30 dagen oud is, raden wij u aan om nog enkele dagen geduld te hebben. U zou uw betaling binnenkort moeten ontvangen.

Bij grote verschillen tussen de meterstanden op uw factuur en deze die u heeft afgelezen op uw meter, neemt u contact op met ORES via het nummer 078/15.78.01 (van maandag tot vrijdag van 8u00 tot 20u00 en zaterdag van 9u00 tot 13u00 / met uitzondering van de feestdagen). U kunt zo de informatie controleren en deze indien nodig rechtzetten. Deze nieuwe informatie wordt vervolgens verzonden naar uw energieleverancier om een nieuwe factuur op te stellen.

Het is uw energieleverancier die uw tussentijdse factuur of regularisatiefactuur opstelt. Deze kan u dus informatie geven over de inhoud ervan. Wanneer u na controle vaststelt dat er een fout op uw factuur staat, kunt u deze op verschillende manier betwisten:

 

  1. via contact met uw energieleverancier
  2. via het standaard klachtenformulier, dat door de energieleverancier op zijn website ter beschikking gesteld wordt
  3. via een aangetekende brief naar uw energieleverancier

In elk geval niet vergeten het deel van de factuur dat u betwist te vermelden en de redenen waarom. De leverancier heeft dan een periode van 10 werkdagen om u te laten weten of de klacht gerechtvaardigd is of niet en of de klacht diepgaander onderzocht dient te worden.

Ontdek alle informatie over de geschillen en klachten hier.