myORES

Mijn myORES-account

U hoeft alleen maar op de volgende link te klikken en uw e-mailadres en wachtwoord te gebruiken om in te loggen.

Momenteel is de myORES-klantenzone alleen toegankelijk voor klanten met een digitale meter. U kunt vragen om een digitale meter te laten installeren via deze link.

De installatie van een digitale meter is momenteel gratis dankzij een premie die het Waalse Gewest toekent aan alle huishoudelijke klanten (met of zonder energieproductie) die dit aanvragen tussen 1/10/2020 en 31/12/2023 (of tot het budget uitgeput is). Deze premie dekt de vervanging van één enkele meter, maar niet de eventuele extra kosten (meterkast, onderbreekbare aansluitklemmen, enz.).

  1. U beschikt over een elektromechanische meter: momenteel is de myORES-klantenzone alleen toegankelijk voor klanten met een digitale meter. U kunt vragen om een digitale meter te laten installeren via deze link . De installatie van een digitale meter is momenteel gratis dankzij een premie die het Waalse Gewest toekent aan alle huishoudelijke klanten (met of zonder energieproductie) die dit aanvragen tussen 1/10/2020 en 31/12/2023 (of tot het budget uitgeput is). Deze premie dekt de vervanging van één enkele meter, maar niet de eventuele extra kosten (meterkast, onderbreekbare aansluitklemmen, enz.).
  2. U beschikt over een digitale meter: na de installatie van uw meter kan het enkele weken duren vóór u uw activatiecode ontvangt. Om de controleren of de verzending van deze code aan de gang is en of uw e-mail- en adresgegevens correct zijn, kunt u contact met ons opnemen via ons contactformulier.

U kunt bellen naar 078/15.78.01 om toezending van een nieuwe code te vragen.

Ga naar de homepage van de myORES-klantenzone en klik op “Ik ben mijn wachtwoord vergeten”. U ontvangt dan een e-mail om in te loggen en een nieuw wachtwoord aan te maken.

Ga naar de myORES-klantenzone. Voer uw activatiecode in en volg de stappen om uw account te creëren. Het programma zal u vragen om uw e-mailadres in te voeren en een wachtwoord te kiezen.

Als u ingelogd bent op uw myORES-klantenzone klikt u op uw gebruikersnaam (rechtsboven op het scherm) en dan op “Mijn myORES-account”.

Daarna kunt u uw gegevens wijzigen door te klikken op het icoontje “wijzigen”.

Verhuizing

Ja.

Als u verhuist naar een woning die uitgerust is met een digitale meter, dan hebt u automatisch toegang tot uw dagelijkse verbruiksgegevens (als u toestemming hebt gegeven voor toegang tot uw verbruiksgegevens). U blijft ook automatisch toegang hebben tot de verbruiksgegevens van uw oude adres (gegevens van de voorbije 3 jaar).

Als u verhuist naar een woning met een elektromechanische meter, dan hebt u nog steeds toegang tot de verbruiksgegevens van uw oude adres met een digitale meter (gegevens van de voorbije 3 jaar). U kunt vragen om op uw nieuwe adres een digitale meter te laten installeren via deze link. De installatie van een digitale meter is momenteel gratis dankzij een premie die het Waalse Gewest toekent aan alle huishoudelijke klanten (met of zonder energieproductie) die dit aanvragen tussen 1/10/2020 en 31/12/2023 (of tot het budget uitgeput is). Deze premie dekt de vervanging van één enkele meter, maar niet de eventuele extra kosten (meterkast, onderbreekbare aansluitklemmen, enz.).

Nadat u verhuisd bent, ontvangt u automatisch een brief of e-mail met een activatiecode. Met deze code kunt u zich inschrijven voor uw myORES-klantenzone.

Weergave, gegevens, toestemmingen en meldingen

U kunt uw aanvraag indienen via ons contactformulier.

Als de digitale meter een 2-tal weken geleden werd geïnstalleerd, zult u over enkele dagen de eerste gegevens zien verschijnen.

Werd de digitale meter meer dan 3 weken geleden geïnstalleerd? Controleer dan het volgende:

  • Communiceert de digitale meter (brandt het netwerklampje)? Als dat niet het geval is, neem dan contact met ons op via de chat of 078/15.78.01.
  • Hebt u toestemming gegeven voor toegang tot uw gegevens? Als dat niet het geval is, moet u eerst toestemming geven voor toegang tot uw verbruiksgegevens. Ga daarvoor naar myORES, klik op uw gebruikersnaam rechtsboven op het scherm en dan op “Mijn gegevens en diensten”. Minimaal 72 uur nadat u uw toestemming hebt gegeven ziet u de eerste gegevens in de klantenzone verschijnen.

Als u deze punten hebt gecontroleerd en u nog altijd geen toegang hebt tot uw gegevens, neem dan met ons contact op via ons contactformulier.

Ja, de historiek van uw meterstanden blijft zichtbaar voor de periode waarin u uw toestemming had gegeven. Wilt u al uw eerdere meterstanden uit uw myORES-klantenzone verwijderen? Neem dan met ons contact op via dit contactformulier.

Controleer in uw myORES-klantenzone het volgende:

  • Hebt u de knop “Mijn maandelijks rapport ontvangen” en/of “Een melding via e-mail ontvangen” geactiveerd (deze knoppen moeten op “V” staan)?
  • Hebt u het juiste e-mailadres ingevoerd?

Functioneren het rapport/de meldingen nog steeds niet? Neem dan met ons contact op via dit contactformulier.

Controleer of u toestemming hebt gegeven tot uw verbruiksgegevens. Het duurt minstens 72 uur vóór u toegang krijgt tot uw gegevens. Functioneert het ook daarna niet? Neem dan met ons contact op via dit contactformulier.

Controleer of u de knop “Weergegevens” hebt aangevinkt. Functioneert dit nog steeds niet? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

Deze functie is nog niet beschikbaar. U ontvangt een bericht zodra we over voldoende gegevens van onze klanten beschikken om een correcte vergelijking mogelijk te maken.

Ja. In uw myORES-klantenzone ziet u geen meterstanden in real time, maar altijd D + 1. Maar op uw digitale meter worden de meterstanden wel in real time weergegeven.

Als de afwijking tussen beide weergaven volgens u te groot is, kunt u contact met ons opnemen via ons contactformulier.

U hoeft alleen maar op de volgende link te klikken en uw e-mailadres en wachtwoord te gebruiken om in te loggen.

Momenteel is de myORES-klantenzone alleen toegankelijk voor klanten met een digitale meter. U kunt vragen om een digitale meter te laten installeren via deze link.

De installatie van een digitale meter is momenteel gratis dankzij een premie die het Waalse Gewest toekent aan alle huishoudelijke klanten (met of zonder energieproductie) die dit aanvragen tussen 1/10/2020 en 31/12/2023 (of tot het budget uitgeput is). Deze premie dekt de vervanging van één enkele meter, maar niet de eventuele extra kosten (meterkast, onderbreekbare aansluitklemmen, enz.).

  1. U beschikt over een elektromechanische meter: momenteel is de myORES-klantenzone alleen toegankelijk voor klanten met een digitale meter. U kunt vragen om een digitale meter te laten installeren via deze link . De installatie van een digitale meter is momenteel gratis dankzij een premie die het Waalse Gewest toekent aan alle huishoudelijke klanten (met of zonder energieproductie) die dit aanvragen tussen 1/10/2020 en 31/12/2023 (of tot het budget uitgeput is). Deze premie dekt de vervanging van één enkele meter, maar niet de eventuele extra kosten (meterkast, onderbreekbare aansluitklemmen, enz.).
  2. U beschikt over een digitale meter: na de installatie van uw meter kan het enkele weken duren vóór u uw activatiecode ontvangt. Om de controleren of de verzending van deze code aan de gang is en of uw e-mail- en adresgegevens correct zijn, kunt u contact met ons opnemen via ons contactformulier.

U kunt bellen naar 078/15.78.01 om toezending van een nieuwe code te vragen.

Ga naar de homepage van de myORES-klantenzone en klik op “Ik ben mijn wachtwoord vergeten”. U ontvangt dan een e-mail om in te loggen en een nieuw wachtwoord aan te maken.

Ga naar de myORES-klantenzone. Voer uw activatiecode in en volg de stappen om uw account te creëren. Het programma zal u vragen om uw e-mailadres in te voeren en een wachtwoord te kiezen.

Als u ingelogd bent op uw myORES-klantenzone klikt u op uw gebruikersnaam (rechtsboven op het scherm) en dan op “Mijn myORES-account”.

Daarna kunt u uw gegevens wijzigen door te klikken op het icoontje “wijzigen”.